Kraniosakral-terapi og fysioterapi er godt til voksne med

• Smerter fra nakke, skuldre, ryg, lænd og bækken
  • Hovedpine og/eller migræne
  • Gener efter hjernerystelse eller piskesmæld som f.eks. smerter i ryg og nakke, hovedpine, nedsat koncentration og træthed.
  • Stress og stressrelaterede problematikker som f.eks. nedsat koncentration, lys- og støjfølsomhed, hovedpine, migræne og træthed.

Kraniosakral-terapi er en skånsom, men dybdegående behandling og derfor egner den sig specielt godt til smertetilstande alle steder i bevægeapparatet, idet man med den blide tilgang undgår at kroppen spænder op. Det gør at behandlingen ikke er så smertefuld og har samtidig den fordel at behandlingen af muskler mm. bliver meget dybdegående og holder længe.

Når man supplerer med træning via fysioterapien, opbygger man en ny balance i kroppen, så man dermed kan undgå at generne vender tilbage.Det sker bl.a. gennem styrketræning, udspænding og holdningskorrektion.

Øvelserne udvælges ud fra den grundige undersøgelse og instrueres i praksis samt medgives på skrift. Med træning har man selv stor indflydelse på at påvirke behandlingsforløbet i positiv retning.

I behandlingen tages udgangspunkt i hele kroppen med korrektion de steder, hvor der ikke er balance mellem muskler, knogler mm. Man behandler således det sted, hvor smerterne sidder, men udover det behandler man også resten af kroppen. Dette dels for at mindske risikoen for at generne vender tilbage, dels kan det være rigtig vigtigt ved tilstande, hvor man har svært ved at finde årsagen, f.eks. hovedpine og migræne, der kan have forskellige årsager fra person til person. At arbejde med hele kroppen er også hensigtmæssigt ved gener efter piskesmæld, hjernerystelse og stressrelaterede problematikker, hvor man ofte oplever dels diffuse symptomer, dels symptomer mange steder i kroppen.